prostewydatki.pl Rak Nie Jest Chorobą Miniboksy reklamowe

REKLAMA

 
?| branże A- B- C- D- E- F- G- H- I- J- K- L- M- N- O- P- R- S- T- U- V- W- X- Y- Z- Ż

Jeśli widzisz jakieś błędy, napisz: naursynowie@naursynowie.pl

Zastrzeżenie znaku towarowego - czy warto to zrobić?

Zbudowanie wysokiej pozycji na rynku nie jest łatwym zadaniem - to długi i żmudny proces, który wymaga sporego wysiłku. Kiedy marka jest już powszechnie rozpoznawalna, warto zadbać o to, by tej pozycji nie stracić, dlatego tak ważne jest zastrzeżenie znaku towarowego.

Każde oznaczenie, dające się przedstawić w sposób graficzny, może stanowić znak towarowy. Najczęściej występujące to znaki słowne, rysunki, melodie oraz ich kombinacje, a ich celem jest odróżnienie marek oferujących produkty tego samego rodzaju. Korzyści z zastrzeżenia własnego znaku towarowego jest mnóstwo, przede wszystkim:

1.    Podniesienie prestiżu marki - dodanie znaku ® do nazwy wpływa na jej pozytywny odbiór, wzbudza zaufanie wśród konsumentów, kojarzy się z solidnością i jakością;
2.    Zdobycie narzędzia do walki z nieuczciwą konkurencją, ochrona marki firmy - tylko zastrzeżony znak towarowy umożliwia żądania wycofania z rynku towarów bezpodstawnie używających zajętej już nazwy i zwrotu korzyści już uzyskanych w sposób niezgodny z prawem;
3.    Korzyści finansowe - znak towarowy jest osobnym elementem całości przedsiębiorstwa, który sam w sobie posiada dużą wartość i może być z zyskiem sprzedany;

Rozpatrywaniem zgłoszeń o uzyskanie prawa ochrony znaku towarowego zajmuje się Urząd Patentowy. Weryfikuje on zasadność takiej rejestracji, biorąc pod uwagę ewentualny sprzeciw osób trzecich, a jeśli nie wykryje nieprawidłowości, wydaje pozytywną decyzję. Cały proces sprawia wrażenie nieskomplikowanego, jednak warto powierzyć jego realizację osobie wykwalifikowanej - rzecznik patentowy to osoba udzielająca wsparcia prawnego przedsiębiorstwom. Rejestrując znak towarowy, warto pamiętać, że robiąc to na terenie Polski, gwarantujemy sobie jego ochronę tylko na terytorium kraju a samo prawo ochronne funkcjonuje przez 10 lat od momentu jego nabycia. Istotny jest również fakt, że taki monopol na określone logo czy znak słowny obejmuje tylko marki w obrębie jednej branży - nazwa sklepu z branży spożywczej może prawnie funkcjonować np. w branży farmaceutycznej.

Doświadczony rzecznik patentowy w Warszawie funkcjonuje na rzecz przedsiębiorców od wielu lat, doradzając klientom w kwestii zabezpieczenia marki. W zakresie jego działania znajdują się: ochrona własności firmy, zastrzeżenie znaku towarowego, ochrona wynalazków i wzorów przemysłowych, sprawy sporne między wspólnikami i byłymi pracownikami, a także wzory patentowe. Jeżeli szukasz pomocy w tym zakresie, rzecznik patentowy Warszawa to gwarancja jakości usług. Grupa ekspertów, działająca na terenie całej Polski, udzieli Ci fachowej pomocy i pomoże trzymać rękę na biznesowym pulsie.
 

Artykuł dodał użytkownik: naursynowie.pl

FIRMY POWIĄZANE Z ARTYKUŁEM

Nie znaleziono firm powiązanych z tym artykułem.



Prace techniczne
Szanowni Państwo
Z powodu trwających prac technicznych możliwość logowania i rejestracji konta została chwilowo wstrzymana.
Bardzo przepraszamy za utrudnienia.