prostewydatki.pl Rak Nie Jest Chorobą Miniboksy reklamowe

REKLAMA

 
?| branże A- B- C- D- E- F- G- H- I- J- K- L- M- N- O- P- R- S- T- U- V- W- X- Y- Z- Ż

Jeśli widzisz jakieś błędy, napisz: naursynowie@naursynowie.pl

Szczupłe uda w 4 tygodnie....czy to możliwe?

Czytając artykuły o tematyce fitnesowej, bardzo często natrafiamy na tytuły typu: „szczupłe uda w 4 tygodnie”, „płaski brzuch w miesiąc”, „zgrabne uda w kilka tygodni”, są to chwytne hasła mające na celu przyciągnąć czytelników. Najczęściej taką demagogią posługują się producenci sprzętu do ćwiczeń, który w cudowny sposób w kilka treningów ma rozwiązać nasze wieloletnie problemy. Niestety dość często w podobnym tonie wypowiadają się również trenerzy personalni i to możemy tłumaczyć w dwójnasób; albo świadomie rozmijają się z prawdą aby tylko pozyskać mniej świadomych, zdesperowanych klientów albo po prostu brakuje im wiedzy i są przekonani, że takie „czary” są na prawdę możliwe.

Dla czego powinniśmy dłużej zastanowić się nad tym fitnesowym mitem?

O ile cechy motoryczne jak siła, wytrzymałość, szybkość, są dość dynamiczne i dobrze reagują na trening a w związku z tym po miesiącu ćwiczeń możemy przebiec dłuższy dystans, podnieść zdecydowanie większy ciężar i wykonać czynność szybciej, to niestety w kwestiach sylwetkowo - estetycznych zmiany są zdecydowanie bardziej czasochłonne i podlegające tylko nieznacznie naszej kontroli.

Zdecydowanie łatwiej mają w tej kwestii Panowie, którzy w przeważającej ilości chcą budować poszczególne grupy mięśniowe a mięśnie stosunkowo dobrze reagują na trening anaboliczny (budujący), problem pojawia się kiedy chcemy zredukować.

Nie mamy żadnej kontroli nad miejscowym sterowaniem przemianami tkanki tłuszczowej, znaczy to nie mniej nie więcej tylko tyle, że nie ma żadnej możliwości spowodowania żeby tłuszcz zniknął z konkretnej części ciała w większym stopniu niż z innej. Jeżeli zaczynamy chudnąć to chudniemy cali, globalnie. Na początku chudniemy z twarzy, klatki piersiowej a niestety na samym końcu, po bardzo długim czasie zauważamy zmiany na brzuchu, biodrach i udach (czyli miejscach na których najbardziej nam zależy), nie ma sposobu żeby ten proces zmienić i nie pomogą tu wzmożone ćwiczenia na wyizolowane grupy mięśniowe.

Podobnie ciężko jest o widoczną zmianę gdy problemem dla klienta jest zbytnie umięśnienie danej części ciała. W takiej sytuacji musimy doprowadzić do katabolizmu (rozpadu) mięśni, co w warunkach fitnesowych jest niezwykle ciężkie do wykonania, ponieważ jest to cecha bardzo mocno uwarunkowana genetycznie i aby ją nieznacznie zmienić musielibyśmy znosić bardzo duże obciążenia treningowe i utrzymywać mocne rygory dietetyczne.

Jakie wnioski możecie Państwo wyciągnąć po przeczytaniu powyższego artykułu?
Jeśli ktoś powie po jakim czasie Państwo schudną lub wyszczupleją w określonej części ciała to nie jest fachowcem, któremu warto zaufać. Niestety nie da się tego określić ani sterować tą czynnością. Da się natomiast podjąć rozsądny, zbilansowany trening połączony ze zdrową dietą. Proces ten przyniesie prędzej czy później efekty, które będą trwałe i nie odbiją się negatywnie na naszym zdrowiu.

Życzę rozsądku i cierpliwości.

Artykuł dodał użytkownik: Tomasz Gać

FIRMY POWIĄZANE Z ARTYKUŁEM




Prace techniczne
Szanowni Państwo
Z powodu trwających prac technicznych możliwość logowania i rejestracji konta została chwilowo wstrzymana.
Bardzo przepraszamy za utrudnienia.